منتديات بيبو تريكه
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات بيبو تريكه

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

}{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ مغامرات طفل فى السبوع }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
اسلام عيسي
المشرف
اسلام عيسي

}{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ مغامرات طفل فى السبوع }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ Empty
مُساهمةموضوع: }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ مغامرات طفل فى السبوع }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{   }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ مغامرات طفل فى السبوع }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ I_icon_minitimeالسبت سبتمبر 15, 2007 12:49 pm

صباح الخير
احب اعرفكم بنفسي
انا غلباوى بس ده مش اسمى الحقيقى ده اسمى الحركى قولت على راى تيته الى ما يطلعش الى جواه يطق
علشان كده قولت لازم افضفض معاكم شويه واخف من الجبل الى على اكتافى احسن خلاص ما بقتش عارف ارضع ولا انام ولا اى حاجه خالص دى حاجه تقرف.
تحبوا ابتدى معاكوا من امتى ؟ من امتى؟ اه بعد ما اتولدت بكام يوم كده ... الى انتوا بتسموه السبوع... كان يوم مهبب واغبر بعيد عنكوا يوم ما اخترعوه
اكيد كلكم عارفين الى بيحصل فيه بس لما تشفوه من وجهه نظرى اكيد حتغيروا رأيكم
كانت طقوس الاستعداد بعد ما اتولدت بيومين
ساعتها سمعت ماما وهى بتكلم بابا وقالت له حاجات كتير
المهم انها اديتله ورقه طويله مكتوب فيها حاجات طبعا علشان انا صغير ما عرفتش اقرا الورقه بس الظاهر كان فيها اخبار او حاجات وحشه بابا لما قراها بص لماما قوى وقال لها كل ده؟؟؟؟
راحت بصيتله وكلمته من تحت الضرس:
طبعا انت عايز الناس تاكل وشي؟؟
بصراحه ساعتها اترعبت ..معقول .. ليه ؟ احنا عند (نمنم) ولا ايه؟ معقول حياكلوا وش ماما حبيبتى
طيب مين حيرضعنى بعدها ؟ وازاى حقدر ابصلها ؟
هو انا بستظرفها بوشها لما اشوفها من غير وش؟؟
يا قاسي يا وحش يا بابا طب والله لو خليت الناس دول يعملوا كده شوف حعمل فيك ايه لما اكبر
حوريك النجوم فى عز الظهر
ومن ساعتها وانا بحلم احلام مزعجه مع انى بخفف الاكل قبل النوم عامل حساب اليوم ده
وفضلت احسب 5 ايام لحد ما لقيت فجأه البيت اتملى على اخره ده ولا اتوبيس العباسيه يا جدعان
اه والدوشه اشتغلت ناس تهلل وناس تبارك وعيال تعيط وناس تضحك وانا قاعد وسطيهم مش عارف حد غير عمتو وخالتو وستو بس مما كانت نايمه على السرير وبابا لسه ماجاش يا ترى ايه الى اخره كده؟؟
الناس دول دايما كسفينى كده هو مش عارف ان الناس جايه تبارك ؟
مش كان يقعد معايا يعرفنى عليهم حتى اخواتى مش لاقى حد منهم
مش المفروض يرحبوا بالناس طب ماما وتعبانه لكن هما حجتهم ايه؟
وشويه ولقيت ستو بتنادى وتقول :
ياله يا جماعه علشان تاكلوا
انا سمعت كده وقلت يا حبيبتى يا ماما ودونى عند ماما
ازاى يا ستو تقوليلهم كده هى دى مش بنتك برضه ؟ وكمان دول حيقزقزوها ومش حيكفيهم وشها وممكن يبلعونى معاها وصرخت باعلى صوتى واء وااء واااء..

راحت خالتو وخدانى وموديانى عند ماما وحطيتنى جنبها على السرير وقالت لها انا رايحه اكل مع ماما والضيوف مش عايزه حاجه؟؟
ساعتها اتنفست الصعداء زى ما بيقولوا يعنى هو خلاص الكلام خلص من الدنيا علشان تقول لبابا ان الناس حتاكل وشها ؟
بابا؟؟ صحيح
ما تقومى يا اختى تشوفى جوزك اتاخر كده ليه هو مش عارف ان النهارده ضيوف
واخيرا وصل وكان معاه حاجات كتير مااعرفش اساميها وما دوقتش حاجه منها طبعا ولاد عيليتنا وولاد شارعنا اكلوها كلها
وبدأ الاحتفال ....
جت ستو وحطيتنى فى طبق كبير مخرم وقعدت تهز فيه جامد وحسيت وقتها كأن فيه زلازال قلت يا واد طنش خالص وخليك معاهم للاخر ومن غير اعتراض اخذونى ولفوا بيه حوالين الترابيزه ....والله عالم معاتيه
وكل ده وانا مطنش ومستحمل حكسفهم قصاد الناس يعنى؟؟
وشويه ولقيت ستو بتدق حاجه فى الهون ..... بالذمه ده وقته؟؟
الناس فرحانين واكلوا وشبعوا ودى لسه بتطبخ ؟ وفى وسط الصالون؟
كان نفسي اقولها بس لفت نظرى ان الهون فاضى
وبعدين بقى؟؟؟؟؟؟ مالها الست دى؟؟؟؟؟ عامله كده ليه؟؟؟؟؟؟
وشويه ولقيتها قربت منى قوى ... قلت جايز حتاخد رايي فى الطبيخ الى بتعمله
اهو اخدها على قد عقلها واهى ست كبيره برضه
شويه ولاقيتها بتدق الهون جنب ودانى وما سمعتش بتقول ايه وشويه وخبطت بالهون تانى وقالت كلام
المره دى سمعته
اسمع كلام امك وما تسمعش كلام ابوك
وفضلت تكررها قولت بس
وقعنا فى مشاكل امن دوله وسياسه عليا .. يعنى يوم ما تحرضنى على حاجه زى دى مش تقولها بينى وبينها مش كده قدام الناس؟؟
والغريب بقى ان بابا كان فرحان قوى من الكلام الى ستو بتقوله
حاجه من الاتنين:
يا اما انا ماسمعتش كويس او ما فهمتش
بس ازاى ما فهمتش دى الكلمه خرمت ودانى لكن ستو ليه متحيزه دايما لماما على حساب بابا يمكن الكبار بس بيعملوا كده؟؟؟
اكيد لما حكبر حاعرف ......
أتمنى تكون المغامره عجبتكم و إلى اللقاء فى مغامرات أخرى
totti_10
نائب المدير
نائب المدير
totti_10

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ مغامرات طفل فى السبوع }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{   }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ مغامرات طفل فى السبوع }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ I_icon_minitimeالأحد سبتمبر 16, 2007 3:16 am

روعه تسلم ايدع يا غلبااااااااااااااوووووووى
اسلام عيسي
المشرف
اسلام عيسي

مُساهمةموضوع: رد: }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ مغامرات طفل فى السبوع }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{   }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ مغامرات طفل فى السبوع }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ I_icon_minitimeالأحد سبتمبر 16, 2007 1:21 pm

انت اروع توتي
وشكرا علي مرورك

}{*§*}{¤¦¤}{®~©}{ مغامرات طفل فى السبوع }{*§*}{¤¦¤}{®~©}{
صفحة 1 من اصل 1